Wednesday, March 23, 2011

MIddle Child Syndrome

Middle children often are the forgotten children. This is especially true if the older sibling happens to be the same sex as the middle child. I was a middle child who had an older sister and a younger brother. My sister was the first born so needless to say received tons of attention. By the time I came along, everyone was hoping for a boy, but instead they received me. My younger brother came and everyone was once again excited. I tried in the beginning to get attention but after several failed attempts I just started to act like I didn't want attention. I built a protective barrier around myself. My barrier was a smart mouth, bad temper, and constant back talking and complaining. This was very effective in keeping everyone at a distance. I then told myself that I was rejecting them, not them rejecting me. I think that middle children learn to be independent survivors. All children need love, affection and a feeling of belonging. If you do not receive it, which is very common for the middle child, you go through life distancing yourself from others.


读了以上的文章,我想我有很严重的“MIddle Child Syndrome”的症状:
常抱怨,想得到更多的重视,容易落泪,在我身上都有齐了。但家人却迥然不解,骂我小气,爱计较,爱抱怨,对不起,我控制不了我自己,我也是不懂为什么会这样。。。或许真的是环境因素,造成的心理不平衡,对老大的关爱, 对老弟的溺爱,我得不到公平的对待,我申诉,你们嫌我吵,嫌我烦。我知道我这种不平衡的心态,反叛的性格,造成你们的烦恼与负担,对不起,我已经很努力的說服自己不要这样,但我还是办不到,怎么办???我真的到了很严重的地步了哦???

我尝试着改变,
不要依赖别人,自己靠自己;
不要麻烦别人,免得被嫌麻烦;
不要依靠别人,学会自强自立;
不要奢望,希望越大,失望越大;
不要得罪别人,害怕看脸色做人;
可以忍就忍,多一事不如少一事;
不要在别人面前掉泪,就算是家人,尽可能躲去一脚,默默掉泪,擦干假装若无其事;
不会让别人猜透我的心,因为早已习惯了隐藏;
学着无所谓,试着说“没关系!”;
学会自己解决问题,不轻易求人;
学会独立,学会自强,学会坚强。

虽然学着自立,坚强,凡事靠自己,说着无所谓,
虽好难做到,但我会逞强的撑下去,
因为早就被认定我不成熟,很偏激,爱计较,爱抱怨;
但其实我只是需要多一点关爱与谅解,
只是你们却没听见,也不想听我说,
我知道,我是负累,我是累赘,
既然你们那样认定,
我也认了,也习惯了,
我决定我再也不吵也不闹了,
我不哭,也不会申诉,
因为,我不配,也不可以!!!

哭红了双眼,又怎样?
憋一肚子气,又怎样?
埋怨生气,又怎样?
老二没权利这么做,也不能这么做,
老二只能牵强的微笑,
就算没有特权,
就算没有福利,
就算没有选择,
就算不愿意,
因为老二并不配获得这一切,
因为最好的永远轮不到老二。。。

T______________T
不想反驳了,沉默时最好的答案,心情低落,哭过就好了,反正也忍了那么久。。。

算了,算我错就对了。。。是我看不开,是我不成熟,是我偏激。。。

争取不到的东西,不用去强求,对不起,纪佩思,你不配!!!

No comments:

Post a Comment